Bullenforum

Welkom op dit bullen forum voor lliefhebbers van bullen hier kun je elkaars ervaringen qua opvoeding, gedrag en verzorging met elkaar te delen.
Bullenforum

Bullenforum, voor alle bullenliefhebbers, informatie die we met elkaar kunnen delen

HELP: Bijtgedrag

Deel
    roniki

Aantal berichten : 7
    Registratiedatum : 17-03-10

HELP: Bijtgedrag

Bericht  roniki op vr apr 16, 2010 12:13 am

Onze DJ, vandaag 15 weken oud is een ontzettende lieverd, maar ze kan ook stierlijk vervelend zijn ........... Bijten! We hebben vaker honden gehad, maar zoals bij haar hebben we nog niet meegemaakt, vandaar mijn vraag of iemand nog zinvolle tips heeft. Ze is vooral 's avonds erg bijterig, zit ik op de bank,springt ze telkens tegen de bank en wil me steeds bijten. Ga ik met haar op de grond, gaat ze me bijten. Bied ik haar een speeltje aan, doet ze net of ze het gaat pakken, maar probeert me dan in de hand te bijten. Negeer ik haar gedrag, gaat ze blaffen en bijten. Haar bestraffen helpt niet, ze springt en bijt weer net zo hard. Er zit een hardleers koppie op.

WIE O WIE HEEFT NOG EEN IDEE DAT WERKT????????
    tami89

Registratiedatum : 27-03-10
    Leeftijd : 29

Re: HELP: Bijtgedrag

Bericht  tami89 op za apr 17, 2010 2:43 pm

je zal haar moeten straffen voor dit gedrag.
    heb je misschien een bench?
    als ze wilt bijten zet je haar iedere keer in de bench.
    en dan na een half uurtje er weer uit laten, en als ze weer bijt gewoon weer terug zetten

groetjes Tamara
    Wendy

Aantal berichten : 36
    Registratiedatum : 03-03-10
    Leeftijd : 33

Bericht  Wendy op zo apr 18, 2010 1:17 pm

Er is ergens anders ook een topic over dit onderwerp. Anders moet je daar even lezen. Maar het bijtgedrag hoort bij het pup zijn. Als het goed is gaat het vanzelf over. Succes!
    joze

Aantal berichten : 20
    Registratiedatum : 04-04-10
    Leeftijd : 56

Bericht  joze op ma apr 19, 2010 2:44 am

Het is een pup van 15 weekjes dit gedrag is normaal.
    Het enige wat je kunt doen is iedere keer weer een bijtspeeltje aanbieden .
    En consequent blijven iedere keer zeggen... mag niet.. en dan een speeltje aanbieden.
    Je pup wil spelen en alles verkennen ....dit is natuurlijk vervelend omdat je pup van die scherpe tandjes heeft.
    De aanhouder wint hoor .
    roniki

Registratiedatum : 17-03-10

Bericht  roniki op wo mei 05, 2010 3:18 am

Dank voor jullie reacties!
    Admin
    Admin

Aantal berichten : 152
    Registratiedatum : 28-02-10
    Leeftijd : 54

het bijten

Bericht  Admin op do mei 06, 2010 11:57 am

Hoi zoals beschreven bijten is een puppy gedrag ze doen het om te spelen maar ook omdat ze tandjes gaan krijgen of gaan wisselen.
    Wat ik merk uit je verhaal dat de pup uitmaakt wat ze doet ongeacht hoe of wat ze reageert totaal niet op je.
    Dit is belangrijk om dit eerst even door te breken jij bent de baas en niemand anders.
    Tussen bijten en bijten zit verschil bijt ze omdat wilt spelen of bijt ze omdat ze cht wilt bijten en voel je aan haar kracht duidelijk het verschil het kan ook een obsessief gedrag zijn en dara lijkt eht wel een beetje op.
    Wanneer ze bijt en ze bijt hard of ze raak haar controle kwijt dan pak je haar stevig in haar nekvel en drukl haar even tegen de grond dit hoeft helemaal niet met geweld gewoon heel rustig wanneer je haar pakt roep je ook foei en je wacht todat ze zich helemaal ontspant of zich overgeeft.
    Dit herhaal je keer op keer ze heeft consequentie nodig daarna kijk je haar niet aan je praat niet tegen haar en je raakt haar niet aan je negeer haar totaal.
    Dit is belangrijk zodat ze zichzelf kan herstellen en de kans krijgt om de de boodschap te begrijpen.
    Wanneer dit goed gaat en je merkt nu dat ze wel bijt maar puur spel is dan moet je even kijken hoe haar spel is als ze zachtje in je handen bijt dan is dat geen probleem wanneer ze wel te hard gaat pak je haar weer even vast en roept foei ook dit herhaal je keer op keer.
    Als ze speelt en je wilt niet dat ze in je handen speelt dan pak je haar favoriete speeltje en je zorgt dat ze daar mee gaat spelen door haar te trikkeren met dat speeltje wanneer ze het speeltje pakt en leuk gaat spelen dan prijs je haar en roept goed zo dat is braaf.
    Alsje nog vragen heb dan hoor ik het graag.

heel veel succes toe gewenst.

Liefs,

Paula en de bullen

whitebulls

Aantal berichten : 18
    Registratiedatum : 06-04-10
    Leeftijd : 31

Bericht  whitebulls op do jun 10, 2010 7:44 am

onze ghost deet het als pup ook en de enigste oplossing wie wij der voor gedaan is hebben is terug bijten en dat bedoel ik letterlijk wij hebben hem toen in het puntje van zn oor gebeten niet echt knoei hard maar even laten voelen in het begin pakte we hem in de nek vel en lieten ons even aan kijken en zijden foei maar ja was eigenwijs dus baasje bad terug faith was gelukkig niet zon bijter dus die heeft nog geen oor bijt gehad hiih succes

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Het is nu ma okt 15, 2018 12:13 pm